آخرین اخبار
یادداشت:

اسرائیل بزرگترین مانع تحقق ظهور است

اسرائیل بزرگترین مانع تحقق ظهور است و تاکنون نیز دست پلید آن‌ها در توطئه‌ها و فتنه‌های کشور به وضوح دیده می‌شود.
اشتراک گذاری
15 دی 1402
66 بازدید
کد مطلب : 7190

گروه بانو چه خبر پایگاه خبری «البرزخاتون»؛ انسیه تنوره، مدرس دانشگاه در یادداشتی اختصاصی برای پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک» نوشت: در فرقه ضاله بهائیت، میرزا حسینعلی نوری با توجه به ادعای خدایی که کرده بود، بعد از مرگش نیز پیروانش ادعای او را ترویج کردند تا به آن حد که قبر او را قبله خویش قرار دادند و حتی کتابی که او به نام «اقدس» نوشته بود را کتاب پاسخ جمیع صحائف و مرجع تمام احکام اوامر و نواهی قرار دادند.

دو کتاب بیان و اقدس از آن جهت که هیچ مشابهتی با هم نداشتند بنابراین بابیان از پذیرفتن آن امتناع داشتند.

پس از مرگ میرزا حسینعلی نوری فرزندش عباس افندی ملقب به عبدالبهاء جانشین وی گردید، البته قابل ذکر است که برادر عباس افندی با او بر سر جانشینی پدر با هم اختلاف داشتند، اما در نهایت عباس افندی غالب شد.

در اواخر جنگ جهانی اول زمانی که عثمانی‌ها با انگلیسی‌ها در جنگ بودند، بالفور وزیر خارجه انگلیس درصدد تصویب اعلامیه‌ای مبنی بر تشکیل وطن مستقل برای‌یهودیان در فلسطین بود و در این حین نیز به سالار سپاه انگلیس در فلسطین دستور داد تا با تمام قوا در حفاظت از عبدابهاء و بهائیان بکوشد.

پس از استقرار انگلیس بر فلسطین، عبدالبهاء از از طرف آنان نشان شهسواری دریافت کرد و به عنوان سرملقب گردید و بعد‌ها هم در حیفا دفن گردید.

به جهت سفر‌هایی که رهبران بهاء با کشور‌های غربی داشتند افکارشان به سمت و سوی مدرنیسم و اومانیسم رفت و سعی داشتند تلفیقی از این مکاتب هم در دستورات و اوامر خود داشته باشند.

در فرامین دوازده‌گانه بهائی آثار تفکرات ماسونی و نظریه‌پردازان فراماسونر‌های انگلیسی را می‌توان دید و این چیزی جز برای به هدف رسیدن استحاله تمامی فرهنگ‌های مذهبی نبود.

پس از عبدالبهاء خواهرزاده‌اش ملقب به شوقی به جانشینی رسید و این خلاف حتی وصیت بهاءالله مبنی بر جانشینی برادرعبدالبهاء به نام محمد علی افندی بود و این امر منازعاتی را در بین خودشان دربرداشت، تا جایی که شوقی به رسم پیشین خود به ناسزاگویی و بدگویی مخالفان خود پرداخت.

شوقی با توجه به اینکه تحصیلاتی از آکسفورد داشت، نقش اساسی در توسعه شبکه بهائیت و جهانی‌کردن آن داشت، به گونه‌ای که ساختمان معبد‌های قاره‌ای بهائی را موسوم به «مشرق الأذکار» را به اتمام رساند.

تشکیلات بهائیان زیر نظر مرکز اداری و روحانی بهائیان واقع در حیفا در فلسطین اشغالی اداره می‌شود.

قابل توجه است که بهائیان از روی کا آمدن اسرائیل به عنوان حکومت بر فلسطین اشغالی حمایت کردند.

بر طبق تصریح عبدالبهاء پس از وی باید ۲۴ نفر از فرزندان ذکور بر سر کار می‌آمدند امت به جهت آنکه افندی عقیم بود، همسرش به واسطه جلب حمایت تعدادی از گروه ۲۷ نفری منتخب شوقی ملقب به «ایادیان امرالله» توانست نظر اکثر بهائیت را جلب و مخالفان را طرد کند و «بیت العدل» را در سال ۱۹۶۳ تأسیس کند.

در حال حاضر از گروه ایادیان امرالله ۳ نفر زنده‌اند که رهبری بهائیان جهان را بر عهده دارند.

گروه بهائیان ارتدوکس در آمریکا، هندوستان، استرالیا و چند کشور دیگر فعال هستند و عده‌ای دیگر هم به رهبری جمشید معانی معروف به سماء‌الله در پاکستان، هند، اندونزی و آمریکا فعالیت دارند.

در کل می‌توان گفت که این فرقه ضاله با نیرنگ و حمایت انگلیسی بر سرکار آمد و تاکنون نیز دست پلید آن‌ها در توطئه‌ها و فتنه‌های کشور به وضوح دیده می‌شود، که هدفی جز اغتشاش و ترویج بی‌بندباری و تحریف افکار عمومی و براندازی نظام ندارند و نیز در این چهل و سه سال که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، دست‌های پلید و آلوده شبکه‌های معاند فارسی زبان بهائی که در انگلیس فعالیت می‌کنند بر همگان مسجل است.

انتهای خبر/

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *