آخرین اخبار
یادداشت:

آزمونِ یاران امام زمان (عج)

کسانی می‌توانند در راه حق و یاری امام زمان (عج) از میدان آزمایش پیروز بیرون بیایند که در‌ ایمان و باور‌هایشان به حق تزلزلی به خود راه ندهند.
اشتراک گذاری
22 دی 1402
63 بازدید
کد مطلب : 7655

گروه بانو چه خبر پایگاه خبری «البرزخاتون»؛ انسیه تنوره، مدرس دانشگاه در یادداشتی اختصاصی برای «تیتر یک» نوشت: اگر در طول تاریخ توجه کرده باشید همه مصلحان الهی و پیامبران برای نهضت‌ها و انقلاب‌هایی که به پا کرده‌اند و همچنین انجام رسالت‌های خویش، یاران خود را با آزمایش‌های بسیار انتخاب نموده‌اند چرا که برای قدم گذاشتن در این راه نیاز به آدم‌هایی است که دارای روحیه ایثار، فداکاری و وفاداری بالا می‌باشند و در عین حال باید شجاع، نترس و به نوعی سرد و گرم روزگار چشیده، باشند.

آن طور که در روایات آمده است در جریان طالوت، یاران حضرت مهدی (عج) را به یاران طالوت مثال زده‌اند، چرا که در نبرد طالوت با جالوت یاران طالوت به واسطه تشنگی آزموده شدند و در این آزمون آن‌هایی که کم‌تحمل بودند از آب بسیار نوشیدند و بعضی دیگر به واسطه صبر و شکیبایی که داشتند در برابر تشنگی مقاومت کردند و در مقابله با دشمن آن افرادی که از آب بسیار نوشیده بودند، در میدان جنگ سریع پا به فرار گذاشتند و طاقت مبارزه از کف دادند اما آن گروهی که از آزمون تشنگی پیروز بیرون آمده بودند و در عین حال دارای استقامت فکری و بصیرت بودند، در میدان نبرد جانانه‌ ایستادگی نمودند.

یاران حضرت مهدی (عج) نیز پس از طی کردن آزمون‌های سخت و دشوار لیاقت همراهی با امام را پیدا می‌کنند و به قله‌های رفیع نصرت و پیروزی می‌رسند.

بنابراین برای رسیدن به این منظور قسمتی از آزمایش‌ها پیش از قیام صورت می‌گیرد و بعضی پس از آن، با طولانی شدن غیبت و فراگیری فتنه‌ها، ترویج افکار باطل و وسوسه رسیدن به جاه، مقام، شهرت، افزایش فروشندگان دین به دنیا و… بسیاری از منتظران از یاری امام زمان (عج) جا می‌مانند.

به میزان درجات‌ ایمان و استقامت فکری و عملی و گذر از آزمون‌ها، منتظران از هم متمایز می‌شوند، پس از گرد آمدن نیروها؛ امام با آزمون‌های جسمی و روانی، باور‌ها را به حیطه آزمایش می‌گذارد و حتی مثل طالوت یارانش با تشنگی آزموده خواهند شد.

در زمان ظهور، امام با افکار و باو‌رهای خرافی و عوامانه و بدعت‌های ایجاده شده مبارزه می‌کند و معارف حقیقی را که با غبار فراموشی پوشانده شده‌اند را دوباره آشکار می‌سازد و در عین حال آن‌هایی که در باور‌های خود ناخالصی دارند و از سرچشمه زلال معرفت برخوردار نشده‌اند دچار تزلزل و تردید شده و از جبهه حق جدا می‌شوند.

خلاصه مطلب آن که، کسانی می‌توانند در راه حق و یاری امام زمان (عج) از میدان آزمایش پیروز بیرون بیایند که در‌ ایمان و باور‌هایشان به حق تزلزلی به خود راه ندهند و در این راه دچار شک و تردید نشوند و در میدان عمل شجاعانه قدم بردارند و به آرمان‌ها و ارزش‌های الهی وفادار باشند.

انتهای خبر/

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *